Banisher [na krzywe drzewo Salomon nie naleje]


Banisher rodem z Rzeszowa wypuAi??ciAi?? ostatnio dziAi??ki Deformeathing Prod. nowAi?? pAi??ytAi?? zatytuAi??owanAi?? „Oniric Delusions”, ktA?ra jest niewAi??tpliwie najbardziej dojrzaAi??ym dokonaniem tego zespoAi??u. Nie mogAi?? powiedzieAi??, A?eAi??wczeAi??niejsze pAi??yty byAi??y chujowe albo coAi?? w tym rodziaju, aleAi??w mojej Ai??wiadomoAi??ci zapisywaAi?? siAi?? jedynie fakt ich istnienia, bo do nich po prostu nie wracaAi??em. Najnowszy album zawiera jednak kompozycje na tak wysokim poziomie, A?e w przyjemnoAi??ciAi??Ai??odpalam je ponownie. Hubert, ktA?ry jest gAi??A?wnym kompozytorem muzyki Banishera gra od jakiegoAi?? czasu rA?wnieA? w Decapitated, w zwiAi??zku z czym byAi??o trochAi?? dodatkowych wAi??tkA?w do omA?wienia.Ai??

Siemano Hubert, jak tam nastroje w zespole po wydaniu nowej pAi??yty? Jak bardzo zadowalajAi??cy jest dla Ciebie odzew na niAi??, a jak bardzo masz to w dupie? Macie jakieAi?? konkretne oczekiwania wobec tego materiaAi??u czy raczej wasze podejAi??cie opiera siAi?? na tym co bAi??dzie, to bAi??dzie?

No witam. Odzew jest na pewno duA?o wiAi??kszy niA? siAi?? spodziewaAi??em i bardziej owocny niA? przy wydaniu ai??zScarcityai???. DuA?a zasAi??uga w tym Wojtka i Deformeathing Records, pomocny rA?wnieA? jest dla nas nasz byAi??y wokalista Tytus ze swoim Unquiet Records. Informacje o pAi??ycie dosyAi?? intensywnie krAi??A?yAi??y w internetach, nawet na tych wiAi??kszych portalach, ciAi??gle pojawiajAi?? siAi?? recenzje i wywiady w pismach i webzinach. CzuAi??, A?e pAi??yta nie przeszAi??a sobie gdzieAi?? tam bokiem. Natomiast najbardziej cieszy mnie fakt, A?e ai??zOniric Delusionsai??? przynosi sam pozytywny feedback, nawet od osA?b, ktA?re w A?yciu nie odpaliAi??yby podobnej muzy w swoim odtwarzaczu. DuA?o to dla mnie znaczy, poniewaA? wynika z tego, A?e pAi??yta jest naprawdAi?? bardzo dobra.


Jak dAi??ugo powstawaAi?? materiaAi?? na „Oniric Delusions”? Skomponowanie ktA?rych numerA?w zajAi??Ai??o Ci najwiAi??cej czasu, a ktA?re byAi??y zrobione najszybciej?

PAi??yta powstaAi??a w ekspresowym wrAi??cz tempie ai??i?? napisanie wszystkich numerA?w na ai??zOniricai??? zajAi??Ai??o mi okoAi??o pA?Ai?? roku. Normalnie trwa to okoAi??o 3 lat. Nie wiem, ktA?re numery napisaAi??em najszybciej, a z ktA?rymi siAi?? mAi??czyAi??em dAi??uA?ej. Ja mam tak, A?e nagle coAi?? mi ai??zpyknieai???, siadam i piszAi??. Czasami mam tak, A?e budzAi?? siAi?? w Ai??rodku nocy, siadam do kompa i zapisujAi??/nagrywam riff, A?eby go nie zapomnieAi??. Tak na przykAi??ad powstaAi?? koAi??cowy fragment ai??zThe Fatal Parable of a Certain Mercenaryai??? ai??i?? czyli moim zdaniem najlepszego numeru na pAi??ycie. Czasami na przykAi??ad udaje mi siAi?? coAi?? wymyAi??leAi?? podczas lekcji, totalnie spontanicznie ai??i?? wtedy przerywam, odpalam dyktafon i nagrywam. Mam na telefonie takich nagrywek okoAi??o 30-40. W ten sposA?b powstaAi??y ai??zSynthetic Euphoriaai??? oraz ai??zConfront the Massai???. A czasami po prostu siadam z wiosAi??em, zaczynam graAi?? i coAi?? z tego wychodzi. W czasie, gdy powstawaAi?? materiaAi?? na ai??zOniricai??? nie zajmowaAi??em siAi?? praktycznie niczym oprA?cz udzielania lekcji oraz ciupania na wioAi??le, stAi??d pewnie ai??zekspresoweai???, jak na mnie, tempo powstawania numerA?w.

Wydaje siAi??, A?e bardzo duA?o daAi??a Banisherowi barwa i moA?liwoAi??ci wokalisty. Muzyka nabraAi??a dziAi??ki temu agresywniejszego i przekonujAi??cego charakteru. Czy teA? odnosisz takie wraA?enie? SwojAi?? drogAi?? jakie stosunki utrzymujesz z poprzednikami na tym stanowisku w Banisher?

Znalezienie zastAi??pcy Tytusa zajAi??Ai??o nam prawie rok, ale warto byAi??o tyle czekaAi??. Szczepan idealnie wpasowaAi?? siAi?? w rolAi?? piosenkarza w Banisher. Jak dobrze zauwaA?yAi??eAi??, wokale na nowej pAi??ycie sAi?? bardzo agresywne, wAi??aAi??nie taki efekt chcieliAi??my osiAi??gnAi??Ai??. Na poprzedniej pAi??ycie wokale byAi??y bardziej ekstremalne i pasowaAi??y do tamtego materiaAi??u. Z Tytusem utrzymujemy caAi??y czas Ai??wietne stosunki, pomaga nam wciAi??A? w wielu kwestiach, no i caAi??y czas jest wydawcAi?? poprzedniej pAi??yty. Musimy mieAi?? dobre stosunki ; )

JesteAi?? w stanie powiedzieAi?? jak bardzo kosztowna byAi??a sesja nagraniowa do ostatniej pAi??yty? Czy napotykaliAi??cie na jakieAi?? znaczAi??ce problemy podczas jej przebiegu czy moA?e wszystko szAi??o jak naleA?y i nie byAi??o takich momentA?w?

Sesja nagraniowa wyniosAi??a nas okoAi??o 6 tysiAi??cy zAi??otych i uwaA?am, A?e jest to Ai??mieszna cena jak za efekt, ktA?ry udaAi??o nam siAi?? uzyskaAi?? na ai??zOniric Delusionsai???. Sesja w studio obejmowaAi??a nagrywanie bAi??bnA?w, gitar, basu, mix i master. Tylko wokal byAi?? nagrywany w sali prA?b. Bez A?adnych crowdfundingA?w, lamentA?w i biadolenia. NagrywaliAi??my pAi??ytAi?? w takich warunkach, na jakie nas byAi??o staAi?? i odkAi??adaliAi??my tyle papy, ile potrzeba nam byAi??o na nagrania. Nie liczAi?? oczywiAi??cie dojazdA?w i rA?A?nych kosztA?w losowych, bo tego oczywiAi??cie teA? siAi?? trochAi?? w sumie nazbieraAi??o. Ja na przykAi??ad, A?eby to wszystko uciAi??gnAi??Ai??, sprzedaAi??em jednAi?? z gitar. Nagrywanie Ai??ladA?w szAi??o raczej dosyAi?? sprawnie, no ale nie ukrywajmy ai??i?? nikt z nas nie jest z pierwszej Ai??apanki. NajdAi??uA?ej siedzieliAi??my nad mixem i masterem. I w sumie ten mix i master byAi?? najbardziej problematyczny, bo wszystkie korekty wykonywaliAi??my konsultujAi??c siAi?? mailowo ai??i?? czyli dostajesz mix 1, sAi??uchasz, odpisujesz maila z poprawkami, czekasz na mix 2ai??i?? i tak aA? nic juA? nie bAi??dzie A?le. DoszliAi??my chyba do mix9c.

UwagAi?? na pAi??ycie przykuwajAi?? solA?wki, majAi??ce doAi??Ai?? progresywne zaciAi??cie. Jakich solA?wkarzy darzysz najwiAi??kszym szacunkiem? GdybyAi?? miaAi?? stworzyAi?? powiedzmy top5 swoich ulubionych solA?wek, ktA?re pierwsze przyjdAi?? Ci na myAi??l, jakie utwory byAi?? wymieniAi??? progynova pills without prescription, progynova pills without prescription, progynova pills without prescription, progynova pills without prescription, progynova pills without prescription, progynova pills without prescription.

CiAi??A?ko wybraAi??ai??i?? JeA?eli miaAi??bym wybieraAi?? tylko wAi??rA?d wioAi??larzy poruszajAi??cych siAi?? gAi??A?wnie w metalu, to pierwsze nazwiska, ktA?re mi w tym momencie przychodzAi?? do gAi??owy to Marty Friedman, Jeff Loomis, Dave Davidson, Eric Rutan, Dan Mongrain, Michael Keeneai??i?? No i oczywiAi??cie Vogg.

KtA?re zespoAi??y z polskiej sceny darzysz najwiAi??kszAi?? sympatiAi??, ktA?re sAi?? dla ciebie najwiekszym zaskoczeniem, a ktA?re z miejsca byAi?? zaoraAi?? bAi??dA? okreAi??liAi?? jako przecenione?

Polska scena jest zajebista. Po prostu. Uwielbiam nasze bandy. Z ostatnich wydawnictw najbardziej siadAi??y mi debiuty Outre i Shodan, Ai??wietna dwA?jka Dormant Ordeal i Embrional, ostatnie Blaze of Perdition, Antigama, Abusiveness. Nad zespoAi??ami ktA?rych nie lubiAi??, sAi?? przeceniane bAi??dA? bym z miejsca zaoraAi?? nie bAi??dAi?? siAi?? rozpisywaAi??, bo nie ma sensu poAi??wiAi??caAi?? im czasu ani atencji.

Czy doAi??wiadczenie zdobyte w Decapitated, wglAi??d na to jak ten zespA?Ai?? wyglAi??da od kuchni – pod kAi??tem jego zarzAi??dzania, pomaga Ci obecnie bAi??dA? Twoim zdaniem zaprocentuje w przyszAi??oAi??ci w prowadzeniu Banishera? I w jakich aspektach?

Wszystko, czego siAi?? nauczyAi??em oraz uczAi?? w Decap przyniesie mi w przyszAi??oAi??ci same korzyAi??ci, w kaA?dym aspekcie.

Czy sAi?? numery, ktA?rych prA?bowaAi??eAi?? siAi?? nauczyAi??, ale do dzisiaj nie udaAi??o Ci siAi?? ich opanowaAi??? Albo jakieAi?? fragmenty, na ktA?re musiaAi??eAi?? poAi??wiAi??ciAi?? nadzwyczajnie duA?o czasu? santissimo porto alegre, santissimo porto alegre, santissimo porto alegre, santissimo porto alegre, santissimo porto alegre, santissimo porto alegre, santissimo porto alegre, santissimo porto alegre.

Czasami mam zajawkAi??, by wrA?ciAi?? do takich ai??zniezamkniAi??tych tematA?wai???, ale wolAi?? siAi?? skoncentrowaAi?? nad pisaniem muzy lub samodoskonaleniem wAi??asnego warsztatu i muzykalnoAi??ci, co de facto wiAi??A?e siAi?? to czAi??sto z rozpracowywaniem szkA?Ai??ek gitarowych czy teA? fragmentA?w rA?A?nych utworA?w. Ale tak, A?ebym sobie powiedziaAi??: ai??zok, dzisiaj siAi??dziesz i zrobisz caAi??e ai??zFor the Love of Godai??? Vaiaai???, to nie miaAi??em juA? od dAi??uA?szego czasu.

Zapytam teraz o sprawy zwiAi??zane z Twoim doAi??Ai??czeniem do Decapitated. Czy po wejAi??ciu w szeregi zespoAi??u poczuAi??eAi??, A?e warto byAi??o wytrwale dAi??ubaAi?? w tych strunach tyle lat, aby w konsekwencji zasiliAi?? jednAi?? ze swoich ulubionych kapel (bo jak mniemam tak byAi??o)? Czy granie w Decapitated traktujesz jako speAi??nienie jednego ze swoich muzycznych marzeAi???

OczywiAi??cie, A?e tak! Warto byAi??o przejAi??Ai?? na prawdAi?? ciAi??A?kAi?? drogAi?? przez te ponad 15 lat, A?eby zebraAi?? tak dorodne A?niwa. Nie ma sensu siAi?? tutaj rozpisywaAi??, jak to nie miaAi??em ciAi??A?ko, ile tysiAi??cy kAi??A?d pod nogami musiaAi??em obejAi??Ai?? i przeskoczyAi??, by w koAi??cu siAi?? to udaAi??o, natomiast wiem jedno ai??i?? A?e bycie upartym skurwysynem, wiara w to co siAi?? robi, robienie tego najlepiej, jak siAi?? potrafi (przy odrobinie szczAi??Ai??cia) kiedyAi?? w koAi??cu siAi?? opAi??aci. U jednych potrwa to 30 lat, u innych 5, mi udaAi??o siAi?? po 15.

CiAi??A?ko Ci siAi?? byAi??o przestawiAi?? na bas w Decapitated? Nie byAi??o nigdy takiego pomysAi??u, A?ebyAi?? wskoczyAi?? tam na drugAi?? gitarAi???

Druga gitara w Decapitated raczej siAi?? nigdy nie wydarzy. A A?eby dojAi??Ai?? do Ai??adu z instrumentem, potrzebowaAi??em okoAi??o pA?Ai?? roku. OczywiAi??cie nie chodzi mi tutaj o naukAi?? od zera, bo sroce spod ogona nie wypadAi??em i jakby nie patrzeAi?? w przeszAi??oAi??ci miaAi??em kontakt z tym instrumentem, chociaA?by przy nagrywaniu wszystkich pAi??yt Banisher. Chodzi tutaj juA? raczej o bardziej szczegA?Ai??owe rzeczy, ktA?rych na pierwszy rzut oka (ucha?) nie widaAi??.

Czy robisz coAi?? teraz poza graniem w Decapitated? Czy musisz imaAi?? siAi?? jakichAi?? innych zajAi??Ai??, aby siAi?? utrzymaAi??, czy moA?e caAi??a Twoja energia jest skierowana na ten zespA?Ai???

OprA?cz udzielania dorywczo lekcji gitarowych, koncentruje siAi?? tylko na Decapitated, Banisher i Redemptor oraz na samodoskonaleniu wAi??asnego warsztatu.

KtA?re kraje, jakie udaAi??o Ci siAi?? odwiedziAi?? z Decapitated, lub zwyczaje ich mieszkaAi??cA?w byAi??y dla Ciebie najwiAi??kszym zaskoczeniem?
Chyba Kolumbia i Rosja. Jeszcze wiele zwiedzania przede mnAi?? i z Decap zobaczAi?? pewnie wiele, jednak najwiAi??ksze wraA?enie i zaskoczenie zrobiAi??y na mnie wyprawy z Banisher do Egiptu i na UkrainAi??.

ZauwaA?yAi??em, A?e nie wszystkim przypadAi??a do gustu okAi??adka „Oniric Delusion”. Kto byAi?? jej pomysAi??odawcAi?? i jak siAi?? ona ma do caAi??ego konceptu pAi??yty?

OsobiAi??cie spotkaAi??em siAi?? moA?e z trzema grymasami. Autorem okAi??adki jest Piotr ai??zAstmolai??? ZajAi??c. Teksty na „Oniric Delusions” dotyczAi?? tematA?w nocnych marA?w i wpAi??ywu podAi??wiadomoAi??ci na ludzkie A?ycie. To ona sprawia, A?e odczuwamy niepokA?j, strach, skAi??ania nas do czynienia zAi??a lub dobra i ksztaAi??tuje naszAi?? osobowoAi??Ai??. Na okAi??adce ai??zOniric Delusionsai??? moA?na dostrzec otoczonAi?? biaAi??Ai?? aurAi?? postaAi??, ktA?ra symbolizuje nowonarodzonAi??, nieskaA?onAi?? Ai??wiadomoAi??Ai?? czAi??owieka. Natomiast z drugiej strony pokazany jest twA?r, ktA?ry oznacza wszystkie nasze lAi??ki, nienawiAi??Ai??. KaA?dy negatywny aspekt, ktA?ry czyni nas tym czym jesteAi??my. Konfrontacja tych dwA?ch metaforycznych postaci jest tym co ksztaAi??tuje nas, jako istoty ludzkie.

15271779_1369626406416041_3433777208544414596_oCzy podczas tras koncertowych zaobserwowaAi??eAi?? jakieAi?? niecodzienne zwyczaje poszczegA?lnych muzykA?w, z ktA?rymi jeA?dziliAi??cie w trasy?

KaA?dy ma jakieAi?? swoje ai??zodchyAi??yai???. Ja na przykAi??ad nienawidzAi?? wstawaAi?? rano i czAi??sto wolAi?? po prostu nie spaAi?? w nocy tylko ai??zdociAi??gnAi??Ai??ai??? do godziny wyjazdu i spaAi?? w busie/samolocie/pociAi??gu. Dla wielu osA?b pewnie niecodziennym zwyczajem muzykA?w (a sAi?? tacy) bAi??dzie bycie grzecznym, uAi??oA?onym chAi??opcem, ktA?ry przed koncertem siedzi sobie przed laptopem, a po koncercie zwija majdan i idzie grzecznie spaAi?? (cytujAi??c klasyka: ai??znie o taki metal walczyAi??em!ai???), zamiast przeA?ywaAi?? niezapomniane chwile podczas imprez na backstageai??i??u z muzykami Motorhead ; ) . Aczkolwiek znam tez takich, ktA?rzy po koncercie dajAi?? siAi?? ponieAi??Ai?? imprezie, robiAi?? brzydkie rzeczy tudzieA? psikusy w postaci ukAi??adania tetrisa na Ai??rodku pokoju hotelowego z mebli, tAi??umaczAi??c swoje poczynania tym, A?e ai??zjego ojciec jest budowlaAi??cem i on wie, co robiai??? : ) . OczywiAi??cie najbardziej zabA?jczAi?? broniAi?? na takich imprezach jest marker wodoodporny. O tych bardziej ekstremalnych przygodach oczywiAi??cie nie bAi??dAi?? wspominaAi??.

Czy masz jeszcze czas na udzielanie lekcji? ZdarzyAi??o Ci siAi?? edukowaAi?? jakichAi?? krnAi??brnych lub niereformowalnych goAi??ci? W jakich momentach tej pracy czuAi??eAi?? najwiAi??kszAi?? satysfakcjAi???

Mam coraz mniej czasu na edukowanie mAi??odych padawanA?w gitary, aczkolwiek jeAi??li mam dAi??uA?sze przerwy od koncertowania to oczywiAi??cie bardzo chAi??tnie takich lekcji udzielam. Z uczniami bywa rA?A?nie. SAi?? tacy, u ktA?rych na pierwszy rzut oka widaAi?? potencjaAi??, a sAi?? tacy, ktA?rym dziAi??kujAi?? juA? po paru razach, bo szkoda mojego czasu i czyichAi?? pieniAi??dzy. NajwiAi??cej frajdy sprawiajAi?? uczniowie, ktA?rzy bardzo szybko siAi?? rozwijajAi??, albo tacy, ktA?rzy sAi?? sprytni, muzykalni i potrafiAi?? zrobiAi?? coAi?? swojego. MiaAi??em pod swoimi skrzydAi??ami kiedyAi?? takiego smyka, moA?e z 8-9 letniego, ktA?ry powoli ale dosyAi?? sprawnie radziAi?? sobie z instrumentem, natomiast gdy pewnego razu przyszedAi??em do niego na lekcjAi??, a ten wyskoczyAi?? do mnie z tekstem ai??zpse Pana, a ja wymyAi??liAi??em se piosenkAi??ai???, to mi urwaAi??o Ai??migAi??o. Bo mimo iA? piosenka nie byAi??a nadzwyczajnie zaawansowana technicznie, to ten bajtel zmajstrowaAi?? z rzeczy ktA?re tam sobie Ai??wiczyliAi??my na prawdAi?? fajny numer. WracajAi??c do domu wycinaAi??em hoAi??ubce z zadowolenia ; )

W wywiadzie dla Gitarzysty powiedziaAi??eAi??, A?e najlepiej byAi??oby gdyby gitarzyAi??ci uczAi??szczali na lekcje gry na swoim instrumencie, poniewaA? w odmiennym wypadku mogAi?? wyksztaAi??ciAi?? u siebie zAi??e nawyki. Jakie sAi?? te zAi??e nawyki, ktA?re notorycznie zdarza Ci siAi?? zauwaA?aAi?? u gitarzystA?w?

Prawa Ai??apa. Na tym wykAi??ada siAi?? 95% wioAi??larzy. Sam siAi?? na tym przejechaAi??em. Dopiero po 10 latach grania sprytniejszy i sprawniejszy technicznie kolega Jacek Hiro pokazaAi?? mi, jak powinno siAi?? prawidAi??owo wycinaAi?? komary. Wiesz, to jest tak, A?e wydaje Ci siAi??, A?e piAi??ujesz tam po swojemu te wiertary udarowo z Ai??okcia, ale w pewnym momencie dochodzisz do zbrojenia w Ai??cianie i juA? dalej po prostu to nie pA?jdzie. No i po kilku latach wiercenia, trzeba wierciAi?? nowAi?? dziurAi??, w sensie, A?e uczyAi?? siAi?? wszystkiego od nowa. Tylko po co, skoro moA?na to robiAi?? od razu poprawnie i nie traciAi?? czasu? Czasami warto przeAi??knAi??Ai?? swoje ai??zegoai??? i pA?jAi??Ai?? do kogoAi?? lepszego podpatrzeAi?? jak powinno siAi?? graAi??. Nikomu to jeszcze nie wyszAi??o na zAi??e, raczej wychodzi siAi?? z oczami jak piAi??ciozAi??otA?wki, durnym wyrazem twarzy i konsternacjAi??, A?e ai??zto tak moA?na?ai???.

Death metal, jaki tworzysz w Banisher jest bardzo techniczny, co nie dziwi biorAi??c pod uwagAi?? twoje wyksztaAi??cenie muzyczne. Jak bardzo Twoim zdaniem braki w stronie technicznej grania na gitarze ograniczajAi?? wydobycie tego, co produkuje wyobraA?nia muzyka?

W bardzo znaczAi??cej mierze. W zasadzie caAi??kowicie. Na krzywe drzewo nawet Salomon nie naleje. MoA?esz mieAi?? tysiAi??ce pomysAi??A?w w gAi??owie i mogAi?? one byAi?? fantastyczne, ale co z tego, jeAi??li nie potrafisz ich przenieAi??Ai?? na instrument? Ja od bardzo dawna powtarzam, A?e technika gry na instrumencie sAi??uA?y tylko temu, by byAi?? w stanie zagraAi?? dokAi??adnie to, co chce siAi?? zagraAi??, nie jest natomiast celem sama w sobie. O czym wielu muzykA?w niestety zapomina. Masz byAi?? na tyle sprawny technicznie, by zagraAi?? to co chcesz, a nie wykorzystywaAi?? technikAi?? w celach onanistycznych jako kompozytor.

Ai??No i na koniec nie mogAi?? nie zapytaAi?? z jakiego powodu nie umieAi??ciliAi??cie na pAi??ycie hidden tracku z genialnym featuringiem Borysa Naumiuka? Mam nadziejAi??, A?e mimo wszystko bAi??dziecie wykonywaAi?? ten numer przynajmniej na A?ywo.

Z bardzo prostego powodu ai??i?? trolling i durne A?arty nie mogAi?? iAi??Ai?? w jednej linii z muzykAi?? i zespoAi??em. Takie bzdury mogAi?? sobie robiAi?? prywatnie bAi??dA? w internetach (choAi?? wiem, A?e nie powinienem) ze znajomymi jako ja, a nie jako band. ZespA?Ai?? to zespA?Ai??, a moje prywatne heheszki to moja sprawa i nie naleA?y tego myliAi?? ani Ai??Ai??czyAi??. ChoAi?? nie ukrywam, A?e bawiAi??em siAi?? przy tej caAi??ej historii (zresztAi?? nie tylko ja) znakomicie : )


Od zawsze na zawsze, eleganckie zachowanie. A nie w chuja granie, zyski równo rozliczane. Przekaz hula, dobra morda kuma, kto nie kuma no to rura.

NO COMMENTS

Leave a Reply